Limitovaná cenotvorba, náročný forecasting: Prieskum ukazuje zákulisie e-shopov

Máme za sebou 10-ky hodín rozhovorov a obrat viac ako 200 mil €. Nedávno sa k projektu pre Upterdam pripojil aj knižný guru Martinus.
Zatiaľ sa nám pre Upterdam prieskum financí a biznisových výziev, podarilo prejsť e-shopy s obratom viac ako 200 mil €. Dúfam, že to nezakriknem ale projekt oslovuje naozaj ikony e-commerce. Veríme, že sa nám toto tempo podarí udržať a výsledy budú významné.
Martinus pripojil svoj biznis model a prispel ich pohľadom k najväčším biznisovým výzvam e-commerce.
Chcem poďakovať Róbert Zymberi, že si mi pootvoril okná do Vášho biznisu a mohli sme prediskutovať Váš špecifický knižný segment.
Úprimne, Váš segment je veľmi náročný. Mnoho e-shopov si môže vydýchnuť, že nemusí riešiť výzvy, ktoré prináša knižný segment.
A taká malá ochutnávka:
📍Limitovaná cenotvorba, keď potrebujete upraviť predajnú cenu na pulte, štítky len tak neprehodíte. Možnosť dynamického prepočtu cien je mizivá.
📍Long tail v zásobách. Best sellerov je málo a naozaj obrovské množstvo kníh sa predáva v malom objeme. Výzva pre riadenie skladu.
📍Bestseller si len tak nevyrobíte. Kniha nie o kampani ale o príbehu, ktorý v sebe má. Každú chvíľu vychádzajú nové tituly, žiadny nový titul nemá históriu. Forecasting predaja je tu patentovaná alchýmia.
Skutočne ma talk s Róbertom zaujal.
🎯 O čom je tento projekt?
V spolupráci s Jakub Jarabica a Blueweb realizujeme veľký E-commerce prieskum finannčných a biznisových výziev e-commerce.
K týmto výsledkom zostavíme na Upterdam 2025 panelovú diskusiu s 🔝 CFOs a budeme diskutovať o možných riešeniach.
Čoskoro sa bude do prieskumu môcť zapojiť každý e-shop a prispieť tak svojim pohľadom.